شقایق

خدایا ما را به مرتبه ای از عزت تعالی ببخش که سر جزدر مقابل تو فرود نیاوریم و به مرتبه ای از خضوع تنزل ده تا خود را از احدی برتر ندانیم!

شقایق

خدایا ما را به مرتبه ای از عزت تعالی ببخش که سر جزدر مقابل تو فرود نیاوریم و به مرتبه ای از خضوع تنزل ده تا خود را از احدی برتر ندانیم!

شقایق
۱۷
مرداد ۹۲


حیف که ماه رمضان شد تمام

ماه دعا ماه صلات و صیام

ماه خدایی شده خود ساختن

دل ز همه شسته به او باختن

ماه پر از نور الهی شدن

خانه دل طور الهی شدن

شب همه شب تاب و تبی داشتیم

اشک و مناجات شبی داشتیم

ماه پر از نور الهی شدن

خانه دل طور الهی شدن

شب همه شب تاب و تبی داشتیم

اشک و مناجات شبی داشتیم

ماه خدا داشت چه عمر کمی

عمر کمش بود بسان دمی

ذکر خفی  ورد جلی داشتیم

زمزمه علی علی داشتیم

روز در آغوش خدا جای ما

شب همه شب لیله احیای ما



عید فطر؛ عید پایان یافتن رمضان نیست. عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. چونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد میشود. رمضان کوره ای است که هستی انسان را میسوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر بر میآورد. فطر شادی و دست افشانی بر رفتن رمضان نیست، بر آمدن روز نو، روزی نو و انسانی نو است. بناست که رمضان با سحرها و افطارهایش. با شبهای قدر و مناجاتهایش از ما آدمی دیگر بسازد. اگر در عید فطر درنیابیم که از نو متولد شده ایم؛ اگر تازگی را در روح خود احساس نکنیم؛ عید فطر، عید ما نیست.

تقوى و خداترسى، در ظاهر و باطن، مهم‏ترین اثر روزه است. روزه، یگانه عبادت مخفى است؛ زیرا اعمالی همچون نماز، حج، جهاد، زکات و خمس را مردم مى‏بینند، امّا روزه دیدنى نیست. روزه، اراده انسان را تقویت مى‏کند و باعث تقویت عاطفه می شود؛ زیرا کسى که یک ماه مزه گرسنگى را چشید، درد آشنا می شود و رنج گرسنگان را احساس و درک مى‏کند. بنابراین می توان چنین بیان داشت که روزه عامل مۆثرى براى پرورش روح تقوا و پرهیزگارى در تمام زمینه‏ ها و همه ابعاد است. تقوا و پرهیزگاری که فرد باید در طی ماه های دیگر در پرهیز از گناهان بدان پناه برد.

اولین روز از ماه شوال عید سعید فطر است که به آن «روز رحمت» نیز گفته اند؛ زیرا در آن روز خداوند متعال بر بندگان خویش رحم نموده و آنان را مورد توجه و عنایات ویژه خویش قرار می دهد.

بدان جهت روز عید فطر ، عید قرار داده شده است تا در آن روز مسلمانان جمع شوند و به خاطر خدای بزرگ به صحنه آیند و خدا را در برابر نعمتهایش به شکوه و بزرگی یاد کنند تا هم روز عید باشد و هم روز اجتماع، هم روز بالندگی باشد و هم روز زکات دادن، هم روز رغبت و توجه به نعمتهای الهی باشد، هم روز تضرع و دعا به درگاه خدا.

امام رضا(ع) فرمود:

در روز قیامت، چهار روز را به پیشگاه خداوند هدیه می‌برند، گویی که عروس را به خانه بخت می‌برند، پرسیدند: این چهار روز چه روزهایی است؟ حضرت رضا(ع) فرمود:

روز عید قربان و عید فطر و روز جمعه و عید غدیر.

امام باقر (ع) فرمود که پیامبر اکرم (ص) فرمود:

اول روز شوال- روز عید فطر- منادی ندا می‌دهد:

ای مؤمنان صبحگاهان برای گرفتن عیدی و جایزه خود بروید.


رسول اکرم (ص) فرمود:

خدای سبحان بهشت را از یاقوت سرخ بنا نمود و ملات آن را از طلا و پرده‌هایش از دیبا و درختان را از زمرد و میوه‌هایش را از جواهرات زیبا ساخت، و آن را عیدی این امت در عید فطر قرار داد.


عید سعید فطر ، روز بندگی و بالندگی ، روز مناجات و دعا به درگاه خدا ، روز شکفتن چهره ی مؤمنان از دریافت هدیه و جایزه ی بی مانند خدای سبحان بر فرد فرد روزه داران خجسته و مبارک باد .




موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۷
ب.م.ن

عید فطر

نظرات  (۳)

۱۷ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۵۵ سیداسماعیل جلیلیان
آخ جون نماز عید به امامت آقای دوست داشتنیم.
عیدتون مبارک مادر جونم.
قبول باشه قبول باشه قبول باشه... ان شا الله ماه رمضون خوبی را پشت سر گذتشته باشید!
آخ که چقدر من این نماز را دوست دارم...ممنون از پست خوبتون :*
راستی عیدتون مبارک! :P
سلام نماز روزه های همه قبول باشه ایشالا!
واقعا حیف که تموم شد...:((((((((((((((( حس میکنم خدا از مهمونیش پرتم کرده بیرون:(((((((

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی