شقایق

خدایا ما را به مرتبه ای از عزت تعالی ببخش که سر جزدر مقابل تو فرود نیاوریم و به مرتبه ای از خضوع تنزل ده تا خود را از احدی برتر ندانیم!

شقایق

خدایا ما را به مرتبه ای از عزت تعالی ببخش که سر جزدر مقابل تو فرود نیاوریم و به مرتبه ای از خضوع تنزل ده تا خود را از احدی برتر ندانیم!

شقایق
۰۴
مرداد ۹۲

ماه میهمانی خدا از نیمه گذشته و به شب های پر برکت قدر نزدیک می شویم . شب هایی که از هزار ماه برتر است ، شب سرنوشت .

امشب، چشم‏هایم را پنهان می‏کنم تا خواب، راه دیدگانم را نیابد.
امشب، نزولی بزرگ را به تماشا می‏نشینم؛ با صد هزار فرشته بر دستانشان حریر.
خواب، امشب در چشمان حیرت‏زدگان از تماشای آن همه نور می‏شکند.
آمدگان بی‏درنگ، از آسمان و روندگان نورانی به آسمان، در تدارک کدامین واقعه باشکوه، چنین فرمانبرداران بی‏چون و چرای خالق این شبند!
چه آشوبی در آسمان است و تو نمی‏دانی.
باد، مأمور است تا رایحه باد صبا را برافشاند و اشک، بر آن است تا آتشی فرو نشاند.
امشب، امید، طرح بازار دل شکستگان است و از فزونی نور، راه‏های نهفته آسمان هویداست.
نویسندگان آسمان، قلم به دست، در تدارک بر چیدن سیاهی‏ها از نامه‏های شب بیداران امیدوار و اشک ریزان شب زنده دارند؛ زنهار، دل به او بسپار، ای شب زنده دار، تا سیاهی نماند.
مردی در خلسه نور و نماز، محو حضرت پروردگار است؛ «انا انزلناه فی لیلة القدر»؛
محمد صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله‏ وسلم لوح زرین بهترین کلمات عالم را در حال نزولی بی‏مانند، نظاره‏ گر است و قلب پیامبر، جایگاه ابدی کلام آمده از آسمان.
خداوند، امشب، داستان بی‏نظیر خلقت را بر پیامبرش می‏خواند و سرود گوش نواز عبودیت و بشارت، از آبشارهای آسمان سرازیر است.
من، هزار شبانه بیدار، نگاهم، نیمی آسمان، نیمی به اشک و دستان خالی‏ام رو به بی‏کران آسمان، بر رازهای مگوی عالم گوش سپرده‏ ام.
ذره ذره عالم، اکنون، قدردان لحظه باشکوه نزول است و چه بر خود می‏بالد از تماس نور کلام خدا بر وسعت خاکی‏اش!
امشب خاک زمینی و هوای این جهان، گران قدرترین لحظات بودنشان را سپری می‏کند؛ چرا که عظمت کلام خود را در خود احساس کرده‏اند.
شب قدر، مرا به بیداری می‏خواند و زمزمه؛ زمزمه‏های عاشقانه با معبود. پس قدر باید شناخت دروازه‏های گشوده آسمان را در شب قدر و غوطه‏ور باید شد در نور تابان آسمان و نفس باید کشید در نزول آیات مقدس.

سلام بر شب مقدس قدر     !

شبی که باید شکواییه هجران را درنوردید و به امید وصل و دیدار، بیدار نشست و از جام طهور «سلام» تا مطلع «فجر» سرمست بود.

شبی که باید در عاشقی ثابت‌قدم بود. در طلب کوشید و بیدار ماند و دیدار جست و احیا گرفت و به نیایش پرداخت و کار خیر کرد و صالحات به جا آورد و به نیازمندان رسید و دانایی طلبید و به دانش‌آموزی پرداخت.

شبی که باید به یاد روی محبوب عزیز، آن یار پنهان رخسار، با دردمندی‌های عاشقانه نالید و دیدار او را از خدای طلبید.

شبی که شیاطین در بند اسارتند و آدمیان ایمن از آنها.

تقدیری سراسر خیر، برکت، خرسندی، سلامت، خوشبختی، سعادت دنیا و آخرت، توشه شب قدرتان باد.

    (  حبیب مقیمی)

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۴
ب.م.ن

شب قدر

نظرات  (۵)

۰۵ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۳۴ بهشتِ اسماعیل
به چشم بر هم زدنی 18 روز و شب گذشت...وارد شب مهم نوزدهم شدیم...این شبا التماس دعای شدید...
می گن دعای والدین برای فرزندانشون مستجاب می شه...التماس دعای شدید...
پاسخ:
با تشکر
این شب ها التماس دعای فراوان داریم .
خدایا فقط هرچی خودت صلاح میدونی....فقط...!

یَا أَیُّهَا النَّاسُ أَنتُمُ الْفُقَرَاء إِلَی اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمِیدُ

ای مردم! شمایید نیازمندان به خدا و خداوند خود بی نیاز و ستوده است.

سوره فاطر  آیه 15

1 - فقر و نیاز شدید و همه جانبه انسان ها به خداوند

یـأیّها الناس أنتم الفقراء إلی اللّه

معرفه بودن «الفقراء» برای جنس و یا استغراق است که دلالت بر شدت فقر و نیاز می کند. هم چنین اطلاق فقر و مقید نشدن آن به جهتی خاص، بیانگر همه جانبه بودن فقر و نیاز است.


2 - غنا و بی نیازی مطلق، حقیقی و کامل، تنها از آنِ خداوند است.

أنتم الفقراء إلی اللّه و اللّه هو الغنیّ


3 - نیاز بشر به عبادت خدا و حاجت خواهی از درگاه او

و الذین تدعون من دونه ... و لو سمعوا ما استجابوا لکم ... أنتم الفقراء إلی اللّه

با توجه به آیه قبل ـ که درباره عبادت و حاجت خواهی مشرکان بود ـ می توان استفاده کرد که از مصادیق مورد نظر برای فقر و غنا در این آیه، مسأله نیاز بشر به عبادت و بی نیازی خداوند از این عبادت است.


4 - بی نیازی خداوند، از عبادت، ستایش و حاجت خواهی بندگان

إن تدعوهم لایسمعوا دعاءکم ... أنتم الفقراء إلی اللّه و اللّه هو الغنیّ


5 - نیاز همه جانبه انسان به خدا و بی نیازی مطلق خداوند، نشانه قدرت و یکتایی او

أنتم الفقراء إلی اللّه و اللّه هو الغنیّ

برداشت یاد شده، با توجه به این نکته است که این آیه در سلسله آیاتی قرار دارد که در صدد اثبات قدرت و یکتایی خداوند می باشد. گفتنی است برخی از مفسران از این آیه، برای یکی از براهین اثبات وجود خدا (برهان امکان و وجوب و فقر و غنا) استفاده کرده اند.


6 - نیاز بشر به خدا، بیش از هر موجود دیگری است.

أنتم الفقراء إلی اللّه

برخی از مفسران بر این باورند که تأکید خداوند بر فقر و نیاز انسان ها به خداوند ـ با آن که همه موجودات عالم به او نیازمند هستند ـ گویای حقیقت یاد شده است.


7 - خداوند، غنی (بی نیاز) و حمید (ستوده) است.

و اللّه هو الغنیّ الحمید


8 - غنا و بی نیازی هیچ کس جز خداوند، قابل ستایش و مدح نیست.

و اللّه هو الغنّی الحمید

برداشت یاد شده از آمدن صفت حمید، به دنبال صفت غنی به دست می آید.


9 - خداوند، دارای جود و بخشش ستایش آفرین

و اللّه هو الغنّی الحمید

برداشت یاد شده، به خاطر این نکته است که فرد غنی آن گاه ستایش می شود که جود و بخشش داشته باشد; و گرنه شایسته ستایش نخواهد بود و خداوند این چنین است.


10 - غنا و ثروت همراه با جود و بخشش، شایسته ستایش و مدح است.

و اللّه هو الغنیّ الحمید


11 - غنا و بی نیازی مطلق و ستودنی خداوند، دلیل شایستگی او برای عبادت و حاجت خواهی از او

إن تدعوهم لایسمعوا دعاءکم ... و اللّه هو الغنیّ الحمید

برداشت یاد شده، با توجه به این نکته است که این آیه در ردیف آیاتی قرار گرفته که درباره عبادت و حاجت خواهی مشرکان از معبودهای ادعایی خود، بحث می کنند.


 

۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۲۵ سیداسماعیل
یا ابالفضل، کامنته یا خودش یه پسته؟؟
دعا کنید ما رو مادر جون
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۱۳ بهشتِ اسماعیل
پست اندر کامنته :))
منظورم اینه که پستی به شکل کامنته...پستی که در دل پستی اصلی گنجونده شده...من دیگه حرفی ندارم! :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی