شقایق

خدایا ما را به مرتبه ای از عزت تعالی ببخش که سر جزدر مقابل تو فرود نیاوریم و به مرتبه ای از خضوع تنزل ده تا خود را از احدی برتر ندانیم!

شقایق

خدایا ما را به مرتبه ای از عزت تعالی ببخش که سر جزدر مقابل تو فرود نیاوریم و به مرتبه ای از خضوع تنزل ده تا خود را از احدی برتر ندانیم!

شقایق
۱۶
تیر ۹۲

رمضان ماه خدا

مژده ای منتظران ماه خدا آمده است

ماه شب های مناجات و دعا آمده است

ماه دلدادگی بنده به معبود رسید

بر سر سفره شاهانه گدا آمده است

تا به خود آمدیم و چشم بر هم زدیم ، دیدیم که رجب و شعبان گذشت و تا دو روز دیگر رمضان از راه می رسد . رمضان ماه خدا ، سلام بر ماه خدا ، سلام بر فرصت بندگی و سلام بر ماهی که یک شب آن از هزار ماه برتر است . این ماه فرصت خوبی برای تمرین بندگی و تقوا است . تقوا یعنی خداترسی در زندگی ، یعنی مراقبت از کردار و گفتار و در این میان اگر خوب بنگریم می بینیم که مولای متقیان " حضرت علی ( ع) " و شهید محراب رمضان نمونه اعلای تقوا و عدالت فردی و اجتماعی در طول زندگی با برکتشان بودند .

امام علی ( ع ) می فرمایند : " بر شما باد در ماه رمضان به استغفار و دعای زیاد ، چرا که دعاهای شما دافع بلا از شماست و استغفار شما از بین برنده گناهان است . "

بنابراین یکی از وظایف روزه داران در این ماه ،  دعا و درخواست حاجت ها از خداوند بزرگ می باشد . بهترین اعمال در شب ها و روز های ماه مبارک رمضان ، تلاوت قرآن است . اگر چه تلاوت قرآن در تمامی اوقات ثواب دارد ، ولی چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است از اجر و ثواب ویژه ای برخوردار است . همانگونه که امام صادق ( ع ) می فرماید : " برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن رمضان است " .   

پیامبر ( ص ) می فرمایند : " اگر کسی در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت کند ، ثوابش مثل کسی است که در غیر ماه رمضان یک ختم قرآن کرده است .

یکی دیگر از کارهای نیک در ماه رمضان افطاری دادن است که به قول امام محمد باقر ( ع ) انسان مؤمن می تواند  با افطاری دادن 10 روزه دار

به ثواب آزاد کردن 10 بنده از اولاد اسماعیل ( ع ) نایل گردد .

پیشاپیش روزه هایتان مقبول درگاه احدیت و التماس دعا .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۶
ب.م.ن

رمضان

نظرات  (۱)

از پیامبر اکرم (ص)منقول است که در ماه مبارک رمضان دربهای جهنم بسته میشود و ابلیس و شیاطین در و غل و زنجیر هستند و ثواب اعمال انسان در این ماه چند برابر است و از همه مهمتر اینکه کسی که نتواند در این ماه و شبهای قدرش توبه کند و رضایت الهی را بدست آورد (شقی) است و این افراد باید توفیق حضور در عرفه را پیدا کنند شاید با درک عرفه آمرزیده شوند امیدوارم هیچیک از ما در زمره افراد شقی قرار نگیریم و عاقبت بخیر شویم   انشاالله.و من الله التوفیق و علیه التکلان.   

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی